Nice day

Hej igen!

Hann med lite bak förut. Det blev kladdkaka med cola överdrag och mandelspån över :) Imorgon ska vi till Varas veterinär för att dra ut millers valptand som han inte lyckats tappa. Men det ska bli kul för min del, jag tycker det alltid är lika intressant att åka dit.  Man lär sig så mycket.
Btw tänkte jag även på det här med bloggen. Jag förstår inte varför vi i bloggen ska splittras och göra andra nya bloggar bara för att statestiken visat fel. Varför ska vi tävla mot varandra och nästan bli som konkurenter när vi alla har exakt samma budskap som vi vill förmedla? Vi ska ju samarbeta och visst vill man ju ha många läsare för att nå ut till så många som möjligt , det förstår jag. Men Jag är inte ute efter att få flest läsare, för mig räcker det med att jag ändrar NÅGONS uppfattning, genom att dela med mig utav fakta, forskning, psykologi, historia och egna erfaranheter när det gäller de här raserna. Det är bara ett enormt stort plus om fler läser och ändrar uppfattning, genom att inte va naiv och bestämd på en misstolkad och förvrängd "sanning". Jag tror, att om vi samarbetar, så lyckas vi bättre att nå ut till så många som möjligt. Kom igen nu tjejer! Vi ska kämpa! Och vi ska lyckas!! Jätte tråkigt att det blev såhär verkligen. Jag kommer iallafall inte ge upp pga någon statestik, ingenting kommer någonsin få mig att sluta kämpa för rasen. Jag har inte heller några planer på att lämna den här bloggen. Om framtiden vet jag inte, men just nu ska jag va kvar här. Däremot har jag fått förfrågningar om att blogga åt andra, det kanske jag ska göra.. men lämnar inte den här för de :)  Kan ju också passa på att säga att jag börjat skriva om stress & balans, så snart kommer det upp! Kommer nog få skriva i flera delar, för det är rätt mycket jag har att säga om de. Så passa på att njut av mina korta inlägg haha!

Så vill jag även dela med mig av ett sånt " lucky moment"   Igår när jag kom hem så ser jag Kiia äta och då kommer Miller fram till skålen och börjar också äta.. gissa vad som händer?  INGENTING!  Min amerikanska pitbull terrier tik på 2,5 år gör absolut ingenting än att fortsätta äta precis som ingenting har hänt. Hur många av era hundar hade gjort likadant?  Jag har iallafall aldrig hört talas om att 2 hundar som inte lever tillsammans låter andra dela med sig av sin egna mat.  Fan vad jag älskar min hund!

=)


kiio

/ Nathalie & Kiia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


















bloglovin
RSS 2.0