Aktivera hunden inne?

Precis som det står aktivera hunden inne kan vara bra att göra om hunden är skadad och inte får träna/gå promenader som vanligt. Det är klart det kanske är du som är sjuk och inte orkar göra så mycket eller om det regnar jätte mycket och det helt enkelt inte går att vara ute och gå/träna som vanligt. Arkilez har ju en bruten tå nu så vi försöker hitta på så mycket som möjligt inne ,vilket inte alltid är så lätt. Men jag tänkte skriva lite kul/bra saker man kan lära hunden.

* Vänd upp och ner på en burk av valfri storlek och form lägg en godis under sen får hunden klura ut hur den ska lyckas få godisen.

* Sätta på sig tratt själv. Ställ tratten på golvet lägg i en godis låt hunden ta godisen och vips så har den på sig tratt. Första gångerna man gör detta är det viktigt all lägga i godisen i hålet där hunden ska i med sitt huvud. Mina hundar tycker inte det är obehagligt att sätta på sig tratt längre efter som dom alltid får göra det själva.

* Stoppa godis i en kartong (typ en gammal mat-kartong som det har varit fiskpinnar i eller liknade kartong) stäng med tejp och låt hundarna greja en stund.

* Lägga allt som inte ska vara på golvet i sängen/soffan eller liknande. Jätte bra tycker jag som är bra på att lägga kläder och sånnt på golvet.

* Lägga kläder i tvättmaskinen.

Sen kan man ju såklart gömma godis lite över allt och andra bra påhittiga saker. Låt inte fantasin sätta gränser.

Hoppas ni blev lite insperarade!

// Linn


Kommentarer
Postat av: Lizzan

Jättebra tips, de ska jag ha i tanke när det regnar nästa gång och Lilo inte vill gå ut.

//Lizzan

2010-08-01 @ 21:32:43
Hemsida/Blogg
Postat av: liz

Jag vill också blogga i den här bloggen . Hur går man tillväga ???

2010-08-02 @ 11:13:36
Hemsida/Blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


















bloglovin
RSS 2.0